You'll love me yet!

and I can tarry your love's protracted growing.

June rear'd that bunch of flowers you carry,

From seeds of April's sowing.

I plant a heartful now: some seed

At least is sure to strike,

And yield,what you'll not pluck indeed,

Not love,but,may be,like.

You'll look at least on love's remains,

A grave's one violet.

Your look?that pays a thousand pains.

What's death?You'll love me yet!


你总有爱我的一天,

我能等着你的爱慢慢地长大。

你手里提的那把花,

不也是四月下的种子,六月开的吗?

如今我在心里撒满爱的种子,

至少有一两粒会发芽吧。

然后开花了,你也不会去采的。

没有爱,至少,会有点喜欢吧。

你总会看一眼,

我坟头的紫罗兰。

那一眼,抵了我万千烦恼。

死又怎样?你总有爱我的一天。


                                              ——《你总有爱我的一天》罗伯特·勃朗宁

图片源自网络,不妥请告知删除。

评论
热度 ( 1 )

© krislu琉璃丝。 | Powered by LOFTER